Sunday, March 22, 2009

Macam-macam cerita..

Dah lebih dua minggu tak menjenguk blog ni. Kebetulan pula cuti sekolah baru berakhir hari ini.Selalunya minggu cuti sekolah memang bizi dengan bermacam-macam event yang tak terancang. Ada bermacam-macam sebab dan cerita yang berlaku sepanjang 2 minggu ini.

Pertamanya, minggu lepas saya ada appointment gigi untuk rawatan susulan.Lepas jumpa doktor,dua hari selepas tu gigi sakit pula. Bila dah sakit gigi manalah ada mood nak mengadap komputer,menulis blog,berchatting dan sebagainya. Sakitnya pula berlarutan hingga hari ni,cumanya sakitnya sekejab ada dan sekejab tak ada. Tapi bila dah sakit aduhai..tak boleh tidur malam dibuatnya. Rasanya macam nak pergi lagi jumpa doktor,tapi rasa macam malaslah pulak sebab next appoinment 24 hb ni. Saya rasa nak tunggu ajelah tarikh tu,tak adalah ganggu sesi rawatan orang.

Dulu-dulu bila sebut doktor gigi memang takut.takut kena cabut,tampal dsbgnya. tapi sekarang rasa tak sabar pulak nak jumpa doktor.Ops,bukannya sebab doktor tu handsome tapi sebab dah ada kesedaran pentingnya menjaga gigi. Kalau gigi sakit,susah nak makan,susah nak buat kerja..pendekkata serba tak kena kehidupan seharian kita kalau sakit gigi. Doktor yang merawat gigi saya tu,seorang yang teliti dan lembut semasa membuat rawatan. Mungkin itu untungnya membuat rawatan gigi di klinik swasta,cuma kita kena bayar ajelah kos perkhidmatan yang tak kurang mahalnya tu.















Cerita kedua pula,seminggu dua ni internet di rumah saya problem. Nak publishkan post ni pun berapa kali tak berjaya..kejab-kejab ter disconnect..selalunya bila dah macam tu, malas saya nak melayan karenah streamyx ni,dan terus tutup labtop. Celcom Broadband juga sama buat hal,yang geramnya bila hujan aje memang internet di sini bermasalah. Dah berapa kali report tapi masih macam tu juga. Dahla moderm broadband yang comey tu rosak,nasib baik masih under warranty. Itu semualah yang jadi punca saya malas nak meng surf internet waktu-waktu macam ni,banyak sangat gangguannya.

Internet buat hal,labtop cik hubby juga sama..tiba-tiba tak boleh on. Kena pula hari minggu,service centre di USJ pun tutup. Nak tak nak terpaksalah ke plaza Lowyat di Bukit Bintang yang sibuk dengan manusia tu,setelah dicheck rupa-rupanya motherboard rosak,nak baiki kena anggaran kos tak kurang RM1k. Poning kepala abang,akhirnya kami setuju beli cpu baru,untuk gantikan labtop buat sebab nak baiki ambil masa 1 bulan. Labtop lama pula kami ambil semula nak hantar baiki di pusat perkhidmatan ACER di USJ. Rasanya kos baikinya taklah setinggi di Lowyat.

Dalam kesibukan dan kekalutan,ada juga berita gembira,saya dapat anak saudara baru..kakak saya bersalin anak yang ketiga tapi saya pula yang sibuk. Sibuk ke sana ke mari,cari comforter baby,siapkan barut dan ambil sekali mak dan ayah dari kampung. Sebenarnya kakak saya ni dah lama rehat dari pregnancy,anak yang kedua dah berumur 6 tahun.Sakit nak bersalin pun dah lupa katanya. Lepas tu barang-barang anaknya semasa baby semua dah tak ada,entah ke mana menghilang.

Cuti-cuti sekolah ni juga mak ayah,kakak abang dan anak saudara pun datang,ada yang bermalam,tumpang buat assingment dsbgnya. Bila dah ramai-ramai memang seronok tapi lepas tu..penatlah mengemas. Kadang-kadang geleng kepala juga juga tengok anak-anak kecil merosakkan barang..aduyai,poning kepalo...

Macam-macam story yang saya muatkan kali ni..macam rojak pulak,macam-macam ada....tak apalah kan,yang penting tetap happy gitu ^_^

No comments: